Hvordan fungerer det?
Hos hundehelse.no kan du enkelt bestille video- eller telefonsamtale med veterinær. Velg tidspunktet som passer i vår kalender og fyll inn den nødvendige informasjonen. Du kan betale med bankkort, vipps eller faktura. Jo bedre du beskriver problemet på forhånd, jo enklere er det for oss å hjelpe deg. Når du booker videokonsultasjon vil du bli tilsendt en link på SMS og mail til et video-konferanserom. Denne linken må du åpne på det tidspunkt du har booket time, så vil vi møte deg der. Du velger selv om du vil klikke på linken fra SMS eller mail, linken er den samme.

Når du booker telefonkonsultasjon vil vi ringe deg på det avtalte tidspunkt fra telefonnummer 22 12 00 61.

Hva trenger jeg?
For videosamtale trenger du en mobiltelefon med kamera eller pc/mac med web-kamera. Du trenger ikke å laste ned noen programvare, men må tillate at videorommet bruker ditt kamera og mikrofon. Dette gjør du enkelt ved å følge instruksene som kommer opp når du klikker på linken i SMSen/mailen vi sender deg etter du har bestilt time.

Hva kan jeg få hjelp til?
Typiske tilstander våre veterinærer kan rådgi og hjelpe deg med, er diaré, brekninger, oppkast, hoste, kløe, sår og skader, halthet, råd ved utenlandsreise, spørsmål om løpetid, kastrering, mm.

Kan jeg sende inn bilder eller tidligere prøvesvar?
Dersom du ønsker å sende bilder eller prøvesvar som er relevante, kan du sende oss disse på mail til booking@hundehelse.no. Husk å skriv ditt eget og dyrets navn i mailen.

Hva skjer dersom det blir brutt under konsultasjonen?
Dersom du befinner deg steder med dårlig mobil- og internettdekning, kan konsultasjonen bli brutt. Dersom du har videosamtale kan du klikke på oppdater/refresh siden i nettleseren. Hvis det ikke fungerer kan du lukke siden og klikke på den samme linken i SMS/mail på nytt. Hvis det ikke fungerer da er det fordi du har for dårlig internettdekning. Da vil vi istedet ringe deg opp på telefon.

Blir det brutt under en telefonkonsultasjon, vil vi ringe deg opp på nytt. Det er ikke mulig å ringe tilbake på vårt telefonnummer, da kommer du til en automatisk telefonsvarer.

Kan jeg avbestille timen?
Ja, dersom du blir nødt til å kansellere timen kan dette gjøres minimum én time før avtalt tidspunkt. Dette gjøres via link i mailen du får når du bestiller time.

Blir konsultasjonene tatt opp?
Nei, verken video- eller telefonkonsultasjonene blir tatt opp eller lagret. Vi skriver en skriftlig journal som oppsummerer konsultasjonen.

Får jeg journal etter konsultasjonen?
Ja, vi sender deg journal på mail slik at du lett kan huske hvilke råd vi har gitt deg. Journalen er også nyttig dersom dyret ditt må utredes videre ved en klinikk. Har du rotet bort journalen og trenger den tilsendt på nytt, kan du sende oss en mail på booking@hundehelse.no.

Hva hvis dyret mitt trenger medisiner?
Dersom vår veterinær mener at dyret ditt trenger medisiner, vil vi sende inn resept til apoteket for deg. Det finnes ikke e-resept for dyr. Du må derfor oppgi nøyaktig hvilket apotek du ønsker å hente medisinene på. Deretter henter du medisinene ved å oppgi navnet ditt på apoteket. Dosering og hvor lenge medisinene skal brukes blir skrevet på pakken. Andre kan hente ut medisinene for deg ved å oppgi ditt navn. Ved tilstander som krever prøvetaking eller videre undersøkelser, vil vi henvise deg videre til klinikk før medisiner kan skrives ut.

Hvor mye koster det?
Hverdager 09:00 – 18:00: 399,- pr. 15min.
Hverdager 18:00 – 22:00: 599,- pr. 15min.
Helg og helligdager 09:00 – 22:00: 599,- pr. 15min.

MELD DEG PÅ VÅRT NYHETSBREV
Jeg godtar at min personlige informasjon lagres MailChimp ( more information )
Registrer din e-post og motta nyttig informasjon og gode tilbud fra våre samarbeidspartnere.
Din e-post vil kun bli benyttet til å sende nyhetsbrev fra hundehelse.no.